• Betrokken
  • Deskundig
  • Persoonlijk

Inspirerende werkomgeving

 

De inspirerende werkomgeving is sterk in opmars.

En niet voor niets: het bekende schrikbeeld van een grijs kantoor vol eindeloos herhalende bureaus is dagelijkse realiteit voor menig werknemer. The Gallup Organization meldt dat ruim 67 procent van alle werknemers in Nederland zich amper verbonden voelt met zijn werkgever. De economische schade bedraagt miljoenen euro’s per jaar. Het besef groeit dat succesvolle organisaties moeten investeren in een inspirerende werkomgeving. De naam? Kantoorinrichting 2.5.

Waarom een inspirerende werkomgeving?

De sociologie leert ons dat mensen vooral in drie verschillende situaties leven: de ‘First, Second and Third Places’.

1. Ons thuis

Onder druk door de toegenomen flexibiliteit en mobiliteit

2. Het kantoor

Onze werkplek, meestal zonder ruimte voor emotionele behoeften

3. Onze vrije tijd

Waarin wij onze accu opladen en spontaan beste ideeën opdoen

De ‘sweet spot’ ligt natuurlijk precies tussen de Second en Third Place. Weet u de gunstige stimulansen uit de Third Place naar de Second Place te krijgen, dan creëert u de ideale werkomgeving. Dan ervaren uw werknemers zingeving, plezier, succes en vervulling. Kantoorinrichting 2.5 in de praktijk.

Uw inspirerende werkomgeving: pure wetenschap

Het systeem van Kantoorinrichting 2.5 is gericht op de optimale inrichting, op basis van de laatste wetenschappelijke inzichten. Hierbij horen speciale kleuren en meubels, die passen bij de specifieke organisatie. Het is een professionele stimulering van de zintuigen, die al jaren toegepast wordt in succesvolle winkelcentra en attractieparken. De juiste akoestiek, planten, materialen, verlichting en zelfs geuren vergroten het plezier, de creativiteit en prestatiedrang.

Slimme inrichting en indeling

Kantoorinrichting 2.5 verdeelt de belangrijkste kantoorlocaties slim over uw plattegrond. Hierbij zijn moderne centrale opbergmogelijkheden, techniekeilanden en ontmoetingszones van grote waarde. Correct geplaatste teamtables, benches en meeting rooms bevorderen de interne communicatie van medewerkers, omdat deze volop ruimte bieden aan ontmoetingen tussen collega’s binnen en buiten de afdeling.

De inspirerende werkomgeving is ergonomisch voorbeeldig: geheel aansluitend op de werkprocessen in uw bedrijf, met de mogelijkheid om zittend, staand en zelfs lopend te werken. Ook middagdutjes maken deel uit van Kantoorinrichting 2.5, omdat onderzoek heeft aangetoond dat werknemers hierdoor aantoonbaar beter presteren dan hun ‘wakkere’ collega’s.

9 redenen voor kantoorinrichting 2.5

  1. Aandacht voor de emotionele behoeften van uw medewerkers
  2. Sociale gemeenschap met persoonlijke interactie tussen collega’s
  3. Verbeterde zingeving, plezier, succes en vervulling
  4. Grotere betrokkenheid bij uw bedrijf
  5. Terugloop in ziekteverzuim
  6. Lagere personeelsverloop
  7. Hogere productiviteit
  8. Toepasbaar in elk pand en in elke organisatievorm, ongeacht branche en grootte
  9. Overzichtelijke investering met groot rendement (Fraunhofer instituut IAO: performancegroei tot 36%)

Ik kom graag in contact met Perla Kantoorinrichting

Neem dan snel contact met ons op of maak een afspraak!